tisdag 19 oktober 2010

"Krya på dig"-kakor

Minns ni att min mans 40-årskalas med släkten blev inställt på grund av att en av gästerna blev sjuk? Vi lyckades hitta ett nytt datum när alla kunde, nämligen nu på lördag, och allt kändes under kontroll. Vad tror ni händer? Jo, Algot har fått vattkoppor. Och några av gästerna har inte haft det, så kalaset blir uppskjutet igen.

Det betyder att jag är hemma med min lilla sjukling och för att muntra upp honom lite gjorde jag några dekorerade kakor som vi fikade med. Vad bättre än ett litet hjärta till min lille älskling.

Krya på dig skruttis!


Dessa kakor består av:
Vaniljkakor dekorerade med marsipan.

Hur man dekorerar kakor med maripan eller sugarpaste kan du läsa om här.

18 kommentarer:

  1. Vilken otur, men Algot blev väl glad för de fina kakorna kan jag tänka mig! :-)
    Hoppas att kalaset blir av snart...

    SvaraRadera
  2. Hoppas Algot piggar på sig snabbt! vattkoppor är inget kul, men jag hoppas dessa söta kakor får honom att glömma kliet en stund! :)

    SvaraRadera
  3. Tredje gången gillt!
    Du ska se att det kommer att bli ett jättekalas nästa gång.:)
    Vaniljkakorna ser supergoda ut!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så gulligt, de där kakorna måste ha muntrat upp honom =) Precis som Lill-Ingrid skriver: Tredje gången gillt! Det håller vi tummen för!

    SvaraRadera
  5. Nämen vilken kalas-otur. Men bra ändå att ni hade goda kakor att äta :)

    SvaraRadera
  6. Så söta, hoppas han kryar på sig snabbt o slipper så mycket prickar!

    SvaraRadera
  7. Lisa: Ja, Algot blev glad över kakorna. Han mumsade på för fullt. :-)

    Annica - annicake: Algot är riktigt pigg faktiskt, ingen feber eller deppiga miner. Men kakor muntrar förståss alltid upp lite extra.

    Lill-Ingrid: Ja, vi får hoppas på tredje gången gilt.

    Rebeka: Tack!

    Hanna - Bakfnatt: Ja, han blev riktigt glad för lite kakor.

    Therése: Ja, kalas-otur skulle man kunna kalla det. Nu hoppas vi bara att alla håller sig på benen till nästa gång.

    Sanne - Mina baktankar: Tack, ja jag hoppas att slipper prickarna snart.

    SvaraRadera
  8. Jättesöta kakor! Perfekt present till en krasslig kille!

    SvaraRadera
  9. Stackars liten! Hoppas han kryar på sig, de fina kakorna fungerar säkert som medicin, godsaker brukar göra det ;)

    SvaraRadera
  10. Vilken otur!!! Men den som väntar på nåt gott... behöver nog inte vänta så länge hos er. Kakorna ser jättegoda ut, tror det är precis vad man behöver när man är sjuk.

    SvaraRadera
  11. Tråkigt med vattenkoppor men nästa gång blir allt kalaset av. Jättefina kakor, har själv länge tänk göra sådana men det har ännu inte blivit av. Vattenkoppor, usch ja, har inte ens tänk tanken ännu att det kommer dyka upp här hemma också så småningom.

    SvaraRadera
  12. Vilka söta kakor! Vattkoppor är aldrig kul, vi fick det avklarat förra vintern här hemma, på båda två samtidigt, vilket var rätt smidigt ;) Jag tror säkert att lille Algot blir frisk snabbare av att äta dina fina kakor!

    SvaraRadera
  13. Vad tråkigt att ni måste skjuta på de ännu en gång men nästa gång blir de nog av. Jag minns när jag var liten och sjuk att man inte klara eller ville äta något men kakor och glass funka alltid haha. Kakorna var föresten jättefina :) Finns de någon steg för steg beskrivning på hur man dekorerar dessa kakorna? Såg ju lite på demostrationen på scandinavium cake show men när jag kom dit så hade hon redan gjort första lagret och de är de som jag är mest nyfiken på, hur de blir så slätt och fint. Kram

    SvaraRadera
  14. fina kakor och vilken dum otur ni haft! hoppas ni kan ha kalaset någon gång framöver!

    SvaraRadera
  15. Helena: Ja, jag tyckte han kunde få lite extra mysigt fika när han är dålig.

    Anna: Precis, bättre medicin finns nog inte. :-)

    Hanna: Han blev jätteglad när jag plockade fram dem.

    Cupcakesfluffan: Ja, förr eller senare får de ju vattkoppor. Jag tror Algot haft riktig tur. Visst har han många prickar men han är pigg och glad. Perfekt sällskap här hemma. :-)

    Ida - Chokladsockerkaka: Tack! Ja, mentalt friskare blir man alltid av lite kakor. :-)

    Milli: Det kommer en beskrivning. ;-)

    Lisa: Ja, jag hoppas vi får till kalaset snart. Börjar krocka med andra saker om det dröjer ännu längre.

    SvaraRadera
  16. nämen stackars liten! hoppas att han mår bra snart!

    SvaraRadera
  17. Charlotta: Han är pigg och glad, men lite kakor kan man alltid pigga upp lite extra med. :-)

    SvaraRadera