torsdag 21 oktober 2010

Blommiga cookie-pops

Idag skickade jag med Magnus lite vaniljkakor till jobbet. Några hade jag satt på pinne och dekorerat med marsipan. Jag hoppas att de blev uppskattade. En person är mandelallergiker så hans cookie-pops blev dekorerad i sugarpaste och den fick även en annan färg för att enkelt kunna urskilja vilken som var hans.






Dessa kakor består av:
Vaniljkakor utan bakpulver dekorerade med marsipan och små sockerpärlor. Kakan som är dekorerad i blått är dekorerad med sugarpaste och små sockerpärlor.

Hur man dekorerar kakor med maripan eller sugarpaste kan du läsa om här.

28 kommentarer:

  1. De är verkligen jättefina Erika! Magnus måste ha varit bra stolt när han bjöd på så fina kakor =)

    SvaraRadera
  2. Verkligen superfina =) Älskar Cookie Pops!

    SvaraRadera
  3. Jag äger som jag sagt tidigare: Fantastiskt fina kakor du gör!! Önskar att jag hade tålamodet att pilla med varje kaka för att få så fina resultat.

    SvaraRadera
  4. Så söta de är! Säger som Hanna, att Magnus nog var stolt över att kunna bjuda på så fina kakor. :-)

    SvaraRadera
  5. Vad fina! Din mans jobbarkompisar måste avguda dig! :-)

    SvaraRadera
  6. How lovely!!
    riktigt söta dina cookies pop ;p och vackra dekorera också .

    SvaraRadera
  7. 3dbiltårta: http://www.how2cakes.com/3dcar.html
    Ett exempel på hur man kan göra iaf. =)

    SvaraRadera
  8. jag är helt övertygad om att de där blev riktigt uppskattade !!

    SvaraRadera
  9. Vilka tjusiga kakor :) Måste verkligen testa att göra cakepops någon gång!!

    SvaraRadera
  10. Men gud vilka söta kakor! Verkligen jättefina!

    SvaraRadera
  11. vilka helt underbara kakor! Jättefina!!

    SvaraRadera
  12. ååh, vilka jättesöta kakor!! Så fint med hjärtan på pinne!

    SvaraRadera
  13. Så fina de är! Roligt att dekorera småkakor.. roligt att dekorera allt... :-)

    SvaraRadera
  14. så himla söta! vad duktig du är! :) och ps: jag är en ny läsare i din blogg och ps 2 om du vill svara på mina kommentarer får du gärna svara i min blogg. but du behöver såklart inte! :) kram!

    SvaraRadera
  15. Så söta! Har en liten fundering! Hur får du fast marsipanen på kakan. Äggvita??? Glasyr?? Har aldrig gjort sådana men funderar på att ge mig på det nån dag!

    SvaraRadera
  16. Åh vilka underbara kakor du gör! Sådär fina att man inte vet om man vågar äta dom eller inte. Fast som det kakmonster jag är skulle jag förstås aldrig kunna hålla mig ;)

    SvaraRadera
  17. Hanna - Bakfnatt: Tack så mycket! Magnus tyckte det var kul att få ta med sig lite fina kakor till jobbet. :-)

    Sockerrus: Ja, visst är det kul med cookie-pops! Variationerna är ju oändliga. :-)

    Sara: Tack så mycket! Jag gillar att sitta och pilla och pyssla, så det passar mig perfekt. :-)

    Tove: Tack! Han tyckte det var roligt att ha dem med sig. :-)

    Cecilia: Tack så mycket!

    Thumman: Tack! :-)

    Helena S: Tack! Nja, det vet jag inte, men jag ligger nog på plussidan i alla fall. ;-)

    Johanna: Tack! Och tack så mycket för länken. Perfekt!

    Sana: Tack så mycket!

    MM cake design: Tack!

    Fröken M: De blev det. :-)

    Therése: Ja, det tycker jag att du ska testa. Jag är övertygad om att både barn och vuxna gillar dem lika mycket. :-)

    Ida - Chokladsockerkaka: Tack så mycket!

    Cupcakefluffan: Tack!

    Annica - annicake: Tack, de var väldigt roliga att göra. :-)

    Hanna: Tack! Visst är det lite festligt med kakor på pinne?

    Bakverk och Fikastunder: Ja, visst är det kul att dekorera. Jag har ju inte alltid en tårta eller cupcake på gång, så det här är ju perfekt. :-)

    Lisa: Tack så mycket! Jag svarar på de kommentarerna jag fått här på bloggen, däremot så tittar jag alltid runt hos er som skriver så jag har kollat in din sida. ;-)

    Sanne - Mina baktankar: Tack så mycket! Jag "limmar" fast marsipanen/sugarpasten i kakan med lite sirap. Det kommer en beskrivning hur jag gått tillväga så småningom. :-)

    Malin: Tack så mycket! Hihi... jo, ät dem!!! Kul med fler kakmonster, jag är barnligt förtjust i småkakor. :-)

    SvaraRadera
  18. Bara att hålla med alla andra...Vilka supersöta kakor!!

    SvaraRadera
  19. Vilka fina små kakor. Sååå imponerad att du orkar pilla så med varje kaka ;-)

    SvaraRadera
  20. Maria: Tack! Så länge man tycker att det är roligt så går det bra. :-)

    SvaraRadera