söndag 10 oktober 2010

Cream cheese frosting

En klassigt god frosting som funkar till allt. Kan förvaras i kylskåpet i ett par dagar och går även bra att frysa. Spritsa eller bred frostingen på dina muffins.


CREAM CHEESE FROSTING

60 g mjukt smör
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1 msk färskpressad citronsaft
100 g philadelphiaost
ev. färg

Gör så här:
Rör ihop alla ingredienser med elvispen till en slät frosting. Förvara i kylskåp.


Receptet hämtat från A piece of cake av Leila Lindholm

5 kommentarer:

  1. Den är god den frostingen,har använt den ibland

    SvaraRadera
  2. Kul att du också är kokbok-aholic, Erika! :) Tidigare var jag duktig och höll kokböckerna till en maxgräns där de fick plats i hyllorna vi har i köket: 1 in - 1 ut. Men sedan jag börjat bakblogga: glöm det. Hyllorna svämmar över... =)

    sv ang att knyta rosetter kring cupcakeformar: Band är helt klart lättast att få fast på formar som inte sluttar/smalnar av för mycket. Man kan ta lite lim till hjälp eller nöja sig med att klistra fast bara en rosett (istället för att knyta band runt hela). Lite pilligt är det allt!

    SvaraRadera
  3. Tycker också att denna är väldigt god :)

    SvaraRadera
  4. Cupcakesfluffan: Jag gillar den, tycker det är gott med lite citron i.

    Cecilia: Hihi... det finns ju så många böcker jag vill ha. Har fortfarande en lista på böcker som jag önskar mig. :-)
    Tack för tipset om rosetter!

    Milli: Ja, visst är den!

    SvaraRadera
  5. Kan man frysa frostingen om man gjort för mycket och ta fram och använda vid senare tillfälle?

    SvaraRadera