lördag 19 juni 2010

Mors dag ska firas med en tårta

Morsdag firades med tårta. Jag hade en inre bild av hur tårtan skulle se ut när jag planerade den. Jag ville ha oranga rosor i en ring och tårtan skulle vara täckt med brun sugarpaste. Men det blev inte så... Min man höll på att sätta i halsen när jag berättade att jag ville ha en brun tårta och rosorna kämpade jag med i flera timmar men de blev så fula att de åkte i papperskorgen. Så resultatet blev det här. Inte vad det var tänkt från början, men fin blev den. Och den bruna tårtan ska jag försöka mig på en annan gång. Precis innan servering satte jag fast en fjäril på tårtan.



Tårtan bestod av:
Ljus tårtbotten (22 cm) fylld med limemousse och jordgubbsmousse. Spacklad med vit chokladsmörkräm och täckt med hemmagjord sugarpaste. Dekorationer i sugarpaste, flowerpaste och sockerkulor.

5 kommentarer:

  1. Va kul att du hittat till min blogg! Du gör jättefina tårtor, är imponerad av dina sockerarbeten. Ser fram emot fler verk!

    SvaraRadera
  2. Vilken jätte fin tårta!

    Och nu har månadens andra tävling startat! Denna gång kan du vinna underbara produkter från "Lyckas med Mat". Tävlingen avslutas den 27 juni.

    Ha det jätte bra! Kram Daniella - BakeCake

    SvaraRadera
  3. Den här tårtan var ju jättefin! Jag tycker om bladen längs kanten, det var väldigt gulligt. Och se till att göra den bruna tårtan också, det låter jättefint, jag förstår precis hur du tänker dig den :)

    SvaraRadera
  4. Ida - Chokladdsockerkaka:
    Tack! Jag ska försöka mig på den bruna tårtan men måste nog öva lite på rosor först. :-)
    Kram Erika

    SvaraRadera