onsdag 30 juni 2010

Minicupcakes till jobbet

Om jag skulle baka så ofta som jag vill baka så skulle min familj ha svårt att hinna äta upp allt. Jag försöker därför hitta tillfällen där det går att bjuda på fika. Får jag en chans att baka så tar jag den. Jag blev i alla fall väldigt sugen på att göra cupcakes häromdagen och eftersom jag vet att det alltid uppskattas när det bjuds på fikabröd på jobbet så gjorde jag de här minicupcakesen. Rosorna gjordes i en hast och kunde ha varit snyggare men de fick duga. Överaskningsfikat blev uppskattat.

Dessa cupcakes bestod av:
Minimuffins spritsade med vit chokladsmörkräm med lite florsocker i. Dekoration i sugarpaste och små sockerkulor.

8 kommentarer:

  1. Jättesöta minicuppisar!

    Överraskningsfika brukar alltid vara uppskattat, och det är tur att man kan använda sina kollegor som "smak- och tyckpanel" ibland. Familjen har ju en tendens att vara lite väl partiska ibland ;)

    Lät väldigt gott med vit chokladsmörkräm!

    Hoppas det var okej att jag la till din blogg som länk?

    må så gott!

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte rosorna var fina! Ser goda ut!

    SvaraRadera
  3. Söta små cupcakes , kan tro dina arbetskamrater blev glad, de vill nog bli överraskade fler gånger kan jag tänka mig :-)

    SvaraRadera
  4. annica - annicake: Tack! Kul att du vill länka till min blogg, det går alldeles utmärkt. :-)

    Ida - Chokladsockerkaka: Tack. Jag fick mycket beröm på jobbet för rosorna.

    Cupcakesfluffan: De skulle nog inte ha något emot att få fika fler gånger. Bra för mig, då får jag baka och pyssla. :-)

    SvaraRadera
  5. Vilka underbart fina muffinsformar (och muffins med för den delen) :)

    SvaraRadera
  6. Johanna: Jag gillade också formarna med små grodprinsar. :-)

    SvaraRadera
  7. Hahaha! Jag känner så väl igen mig. Jag bakade också hela tiden men ingen här hemma ville ha cupcakes och tårtor till både frukost, lunch och middag, konstigt va!:)
    Du är jätteduktig och du får väl göra som jag.
    Jag köpte mig ett bageri och nu bakar jag till folk som älskar det jag gör lika mycket som jag älskar att göra det.
    Ha det gött
    Mvh Ika / www.tårtmagi.se

    SvaraRadera
  8. Ika: Vad härligt att ha ett eget bageri, det vore en dröm. :-)

    SvaraRadera