tisdag 8 juni 2010

Morotscupcakes med philadelphiafrosting

När min avdelning på jobbet skulle ha fest så tog jag på mig ansvaret att fixa kakan till kaffet. Det blev morotscupcakes med philadelphiafrosting och rosor i sugarpaste. Det tog sin tid att göra dekorationerna, men till sist hade jag 25 st rosa rosor. De små bakverken blev mycket uppskattade.


MOROTSMUFFINS
15 st

3 st ägg
2,5 dl stösocker
3 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
3 tska bakpulver
1,5 tsk kanel, mald
1 nypa salt
1,5 dl rapsolja
4,5 dl rårivna morötter (ca 220 g)

Gör så här:
Vispa ägg och socker vitt och poröst. Blanda alla torra ingredienser och vänd ner i äggsmeten. Tillsätt olja och morötter. Fyll muffinsformarna till 3/4. Grädda i mitten av ugnen 18-20 minuter i 220 grader.

Ha gärna på en frosting på när muffinsen svalnat. Jag gjorde Leilas philadelphiafrosting från boken "A piece of cake".

1 kommentar: