onsdag 1 juni 2011

Bakglädje i maj

Det känns som att maj har varit en riktig bak- och pysselmånad för min del. Några saker har jag hunnit visa er och resten kommer så småningom. Här kommer det jag tycker har varit bäst på bloggen under maj månad.


CHOKLADIG TÅRTA
När jag gjorde den här tårtan passade jag på att testa många nya recept. Jag modellerade en liten rosa sjöorm som jag tycker blev väldigt söt. Du kan läsa mer om tårtan här.



MANDELBAKELSE MED JORDGUBBSMOUSSE
Jordgubbar hör sommaren till och med den här sommarbakelsen firade vi mors dag. Du kan läsa mer om sommarbakelsen här.



SHORTBREAD
Jag testade att baka egna shortbread. Resultatet blev goda kakor som passar perfekt till en kopp te. Du kan läsa mer om dessa kakor här.



KNÄCKEBRÖD
Jag och min son Algot bakade knäckebröd tillsammans. För att piffa upp knäckebröden gjorde vi dem i roliga former men självklart kan man göra fyrkantiga rutor eller runda kakor av degen också om man vill. Du kan läsa mer om knäckebrödet här.


3 kommentarer: