onsdag 22 juni 2011

Gott knäckebröd med knäckebrödsmix

Jag har provat Kungsörnens nya knäckebrödsmix och den var verkligen enkel att använda. Mixen ska enbart blandas med vatten, kavlas ut och gräddas. Knäckebröden innehåller bland annat solroskärnor, linfrön och havregryn vilket gav bröden en mycket god smak.

Jag strödde på lite sesamfrön, vallmofrön och solroskärnor på några av mina bröd vilket blev både vackert och gott. Jag skulle inte tveka att använda mixen igen eftersom den ger ett mycket gott och smakrikt knäckebröd.

Tack Kungsörnen för smakprovet, den somriga handduken och den fina skålen!



9 kommentarer:

  1. Kul!
    Jag tror att skålen är en s.k ''jäskorg'' för surdegsbröd :-)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Hamnade in på din sida när jag googlade tårtfyllningar! Fantastisk samling du har och fina bakverk :o)
    Carina

    SvaraRadera
  3. Mums med knäckebröd skönt att ha en mix ibland kram Sofia/sofiabakar

    SvaraRadera
  4. Det lät ju jättesmidigt. :-) Har inte bakat knäckebröd någon gång men kanske borde testa med den mixen. Måste köpa en sådan kavel bara. :-)

    SvaraRadera
  5. Så gott med knäckebröd, måste allt ta och testa den bakmixen

    SvaraRadera
  6. Åh, detta hade jag ingen aning om. Blir att testa då vi äter massor av knäckebröd där hemma!

    SvaraRadera
  7. Anonym: Kankse det!

    Carina: Tack så mycket, kul att du hittade hit.

    Sofia: Ja, den här mixen var jätteenkel att använda och det blev supergott bröd.

    Carro: Man behöver inte ha en kruskavel, jag glömde använda den på några av bröden och det funkade lika bra ändå. Vill man kan man picka lite med en gaffel istället.

    Cupcakesfluffan: Ja och det här brödet blev väldigt gott så det kan jag rekommendera.

    Elin: Ja, testa det. Jag gillade brödet.

    SvaraRadera
  8. http://www.tv2.no/gmn/wenche/oppskrifter/knekkebroslashd-1366790.html
    Bakar detta en gång i veckan! Tar cirka 5min att blanda och lägga ut på plåt, sedan 1 timme i ugnen...enkelt och super duper gott

    SvaraRadera
  9. Anna: Tack för tipset, det ser mycket gott ut.

    SvaraRadera