onsdag 29 juni 2011

Ni har väl inte missat tv-programmet "Cake Boss"?

Tittar ni på några program om bakning på tv? Själv har jag fastnat för "Cake Boss" som går på TLC och programmet handlar om Buddy som driver Carlos bakery. Buddy och hans anställda gör helt fantastiska tårtor, allt från vackra tårtor till roliga och annorlunda tårtor. De som arbetar på bageriet med att modellera och göra dekorationerna till tårtorna är otroligt duktiga och jag önskar att jag kunde få sitta bredvid någon av dem en dag och bara titta på medans de arbetar, det skulle vara så roligt och jag skulle antagligen lära mig massor med knep.

De nya avsnitten visas på fredagkvällarna men om man som jag inte sett de gamla avsnitten så visas äldre avsnitt varje morgon.

Tipsa gärna om ni har förslag på andra bakrelaterade tv-program.

15 kommentarer:

  1. Mitt favorit program!!!! Tack för kommentaren på min sida

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag brukar förutom Cake Boss även titta på Tårtdekoratörerna på samma kanal. Det sänds kl 22 på fredagar med repriser under helgen!

    SvaraRadera
  3. Jeg har ikke TLC! Buhu!

    M:)

    SvaraRadera
  4. Har inte TLC :( Men jag har 3 dvd skivor med alla avsnitt och har nu sett alla =) Tror de spelar in en fjärde säsong nu men tror inte den kommit ut..?

    SvaraRadera
  5. Jag har blivit en "cakebossoholic" :)
    Tips för den som vågar så finns de att ladda ned på Piratebay. Även säsong 4 :)
    Jag får så mycket tips och inspiration från Buddy och hans gäng. Skall undersöka de där med Tårtdekoratörerna med.. bra tips..

    SvaraRadera
  6. Söta Livet skall vara jätte bra. Hon ger enkla tips om bakning och tårtdekoration. Hon skall vara Danmarks bästa konditor http://www.dr.dk/DR1/det-soede-liv/opskrifter-oversigtsside.htm?page=1&componentConfigGuid=38f27513-53b5-4932-b6a7-4ba47c51b9c4

    SvaraRadera
  7. Hej!
    tack för en suverän bakblogg, blir så glad när du lägger ut alla recept oxå :) ska för första gången försöka mig på att täcka cupcakes med sugarpaste. har du några snabba tips på vad man borde tänka på?
    kramar från linn

    SvaraRadera
  8. JAjamensan, Anki tittar på Buddy hon också, Håkan kikar ibland...Ser även tårtdekoratörerna då och då, de söde liv har vi båda sett någon gång. Tidigare i vår gick det en annan tårtserie med Buddy på TLC som hette konditorskolan, kul att följa det också.

    SvaraRadera
  9. Bakverk och annat - shawen: Ja, visst är det bra. :-)

    Anonym: Jag har börjat titta på Tårtdekoratörerna också.

    Monica: Vad trist! :-(

    Milli: Jag sklle kunna sträckse alla avsnitt om jag hade dem på DVD. Har också hört att de spelar in en säsong 4.

    Carola: Ja, visst får man mycket tips. Jag försöker suga åt mig allt. Söta livet följde jag i våras, det börjar en ny säsong igen den 4 juli.

    Linn: Tack så mycket! Oj, snabba tips. :-) Om du tänk ha grädde under sugarpasten bör du fordra den med smör eller olja innan du lägger på den (vissa märken behöver inte fordras), använder du en smörbaserad kräm/frosting så behövs det inte. Ska du täcka hela cupcaken, sidorna också, så kavla inte för tunnt, då spricker den gärna. Knåda sugarpasten ordentligt innan du sätter igång så får du ett bättre resultat. Hoppas det hjälper lite. :-)

    Mårtenssons kök: Ja, TLC har mycket tårtrelaterade program, det är kul. :-)

    SvaraRadera
  10. Tänkte åka dit och shoppa loss när jag åker till New York i höst :-)

    SvaraRadera
  11. har börjat ett as bra program på kanal 3 med. om både bakande och mat lagning... chef acadamy tror jag det heter.. super bra

    SvaraRadera
  12. Lisa - Sockerrus: Åhhhh, nu blev jag avundsjuk. Jag vill också åka dit!

    SvaraRadera
  13. Chanette: Tack för tipset, det ska jag kolla upp. :-)

    SvaraRadera
  14. Jag älskar verkligen cake boss, har en massa avsnitt inspelade som jag tittar på då och då!!

    SvaraRadera
  15. Veronica: Visst är det ett bra program.

    SvaraRadera