tisdag 28 juni 2011

Dekorerade kakor: Delfin och haj

Nu har sommarvärmen slagit till rejält och det skulle ha varit skönt med semester men jag ska jobba två veckor till innan det är min tur att ha semester. Det finns några få människor kvar på jobbet och kanske ska jag baka någon god sommarkaka och bjuda på för oss som är kvar, har ni något förslag?

De här kakorna hade jag med mig till jobbet för någon vecka sedan. En snäll delfin och en hungrig haj med vassa tänder. Det finns inga gränser när man dekorerar kakor.



Dessa kakor består av:
Vaniljkakor dekorerade med marsipan.

10 kommentarer:

  1. Superfina!!! Jag tycker du ska göra en cheesecake med lite jordgubbar eller hallon i, gott och somrigt :O)

    SvaraRadera
  2. Kjempesøt delfin og hai - jeg er så imponert over hvor perfekte detaljene dine er: Øynene, tennene ... perfection.

    Jeg foreslår sitronpai! Jeg laget Bullerbylisas citronpaj her om dagen (http://bullerbylisaistorstan.blogg.se/2011/may/citronpaj.html), og den var supergod - særlig med en klatt pisket krem. Men du har kanskje din egen variant av sitronpai som du vil dele med oss? (jaaaaaa!)

    M:)

    SvaraRadera
  3. Riktigt gulligt tycker jag!!

    SvaraRadera
  4. Så söta kakor!
    Jordgubbsmuffins med en god frosting på tycker jag du ska bjuda kollegorna på :)

    SvaraRadera
  5. Åh, jag älskar delfinen!! Ja, hajen också förstås, men delfinen var ju SUPERSÖT! =D

    SvaraRadera
  6. Pernilla - Bli min jäst: Tack! Mums, cheesecake låter ju riktigt gott.

    Monica: Citronpaj är ju jättegott. Har faktiskt aldrig bakat det själv. Tack för tipset! :-)

    Millas Hälsoblogg: Sockerkaka blir alltid rätt.

    Sana: Tack!

    Annica - annicake: Tack! Jordgubbsmuffins låter riktigt somrigt!

    Cupcakefluffan: Tack!

    Alexandra - kärlek på tallrik: Tack så mycket! :-)

    SvaraRadera
  7. så söt haj..hihihihi
    nu har jag 2 tävlingar och så klart du ska tävla eller hur
    Simone.

    SvaraRadera