fredag 1 juli 2011

Bakglädje i juni

Juni har innehållit en del firanden. Bakglädje fyllde ett år i början av juni och senare firade jag och Magnus 10-åriga bröllopsdag. Här kommer det jag tycker har varit bäst på bloggen under juni månad.


BAKGLÄDJE FYLLDE ETT ÅR
Det känns lite märkligt men min blogg har faktiskt funnits i ett år och det firades i början av juni. 1-årsdagen firades med fin kaka och självklart en guldrosett runt pinnen. Du kan läsa mer om dessa cake balls här.



10-ÅRIG BRÖLLOPSDAG FIRADES MED TÅRTA
Den 16 juni firade jag och Magnus 10-årig bröllopsdag. Jag gjorde en jubileumstårta och passade på att testa nya smaker och nya sätt att arbeta. Det stora hjärtat på tårtan är gjort av rice krispies treat som var väldigt roligt att jobba med, det kommer jag göra om. Du kan läsa mer om tårtan här.



MODELLERAD YODA
I vintras modellerade jag min första Yoda och nu fick jag möjligheten att modellera en Yodafigur en gång till. Lite skrämmande men samtidigt kul att försöka sig på samma figur igen. Du kan läsa mer om Yoda och tårtan som Yoda stod på här.



RABARBERKLADDKAKA
Den här rabarberkladdkakan är otroligt god. Vanligtvis förknippar man kladdkaka med choklad men jag lovar att den är jättegod med rabarber också. Du kan läsa mer om rabarberkladdkakan här.


6 kommentarer:

  1. Åh du är så duktig och har gjort så mycket gott!!!

    SvaraRadera
  2. Den där rabarberkladdkakan måste jag testa. Hoppas jag kan få tag på lite rabarber.

    SvaraRadera
  3. Erka Perka: Rabarberkladdkakan är riktigt god, så jag hoppas du får tag i lite rabarber. :-)

    SvaraRadera
  4. Fina cakepops! Du råkar inte veta någon butik eller bageri som börjat sälja dem? Som det känns nu är det mest bloggare som hakat på Bakerellas underbara uppfinning :)

    SvaraRadera
  5. Johan Hedberg: Tack! Tyvärr har jag aldrig sett cakepops på något café eller liknande, fast jag är sällan in på några eftersom jag bakar själv ;-) Annars brukar det ju alltid vara någon som nappar på nya idéer och börjar sälja.

    SvaraRadera