torsdag 3 mars 2011

Bakglädje i februari

Oj, så har det gått en månad igen. Jag förstår inte var tiden tar vägen, den liksom rusar fram. Under februari låg mitt fokus mest på bröllopstårtorna, en otroligt rolig uppgift. Det är snart ett år sedan jag gjorde min första tårta och om någon hade sagt till mig då att jag inom ett år skulle göra en bröllopstårta så hade jag inte trott personen. Här kommer det jag tycker varit bäst på bloggen under februari.


BRÖLLOPSTÅRTOR I VITT OCH LIMEGRÖNT
Det var en ära och en stor utmaning att få göra dessa bröllopstårtor. När Mariana frågade om jag ville göra hennes och Joels bröllopstårtor höll jag på att trilla ur soffan (satt med laptoppen i knät och läste mail). Efter att chocken lagt sig såg jag det hela som ett roligt projekt. Du kan läsa mer om dessa bröllopstårtor här.





MODELLERAD DARTH VADER PÅ EN LEGOTÅRTA
Det var en spännande uppgift att göra en lego-Darth Vader. Det är svårt att återge alla detaljer i ett foto men jag är mycket nöjd med modelleringen av Darth Vader. Du kan läsa mer om den modellerade Darth Vader och legotårtan här.




MINA VANILJMUFFINS
Det här är mina favoritmuffins. De går snabbt att göra och de blir jättegoda, kan det bli bättre? Du kan läsa mer om dessa muffins här.




SEMLOR
Så här i semeltider kan jag inte låta bli att påminna er om att man kan baka sina egna semlor om man har tid över. Du kan läsa mer om hur man gör egna semlor här.




HÅLKAKOR
Och så det nyttigaste i den här återblicken, lite matbröd. Ett gott bröd som passar utmärkt till frukost. Du kan läsa mer om hålkakorna här.

12 kommentarer:

  1. Bröllopstårtorna blev verkligen så fina

    SvaraRadera
  2. mysinlägg! nästa tisdag när det är fettisdagen ska jag göra egna semlor. mums :)

    SvaraRadera
  3. Den där legotårtan skulle min son göra vad som helst för, superfin

    SvaraRadera
  4. mm, hålkakorna är grymma, de ska jag baka i helgen!

    SvaraRadera
  5. Cupcakesfluffan: Tack, jag är väldigt nöjd med dem själv.

    Lisa: Åh, vad gott med semlor. :-)

    Matgalen: Hihi... Tack!

    Charlotta: Jag gillar hålkakorna.

    SvaraRadera
  6. Härlig månad! :-)

    sv: Jag har än så länge använt olika. Ballinas var jag inte nöjd med då den bara sprack hela tiden, det har jag även hört andra säga. Dock om man blandade ut den med 50% sockerpasta så blev den bättre. Jag har hört mycket gott om Modelleringsfondanten som Strössel & Annat har men inte hunnit testa den (men den ligger här hemma). Har använt både marsipan, flowerpaste och sockerpasta samt i en blandning när jag modellerat.

    SvaraRadera
  7. Så många fina och goda saker du gjort denna månaden också! Tårtorna är grymt snygga!

    SvaraRadera
  8. Mycket fina bakverk du gör HELA tiden. Tack för uppmärksamheten på bloglovin. De blev lite strul när jag bytte bloggnamn. Men nu ska de nog vara fixat. Trevlig söndag

    SvaraRadera
  9. Skal jammen sei du har fått gjort mykje i februar månad!
    Ei fantastisk nyydelig bryllupskake, og ei flott legokake!
    Hålkakene ser fantastisk gode ut, trur eg lyt prøve lage slike ein dag ;)
    Gleder meg til å sjå kva du skal lage i mars måned ;)
    klem

    SvaraRadera
  10. Gud så mycket gott du bakat!! Bröllopstårtorna var ju verkligen jättesnygga!!

    SvaraRadera
  11. Linda - Bengtssons Baksida: Tack så mycket!

    Sara: Tack! Vad bra att det löste sig med Bloglovin.

    Monica: Tack!

    Hanna: Tack så mycket!

    SvaraRadera