måndag 14 mars 2011

Orangefärgad cupcake med mycket choklad i

Cupcakes är perfekta att göra om man har rester i frysen. Här ser ni resultatet av muffins från frysen, fyllning från frysen, frosting från frysen och så dekorerade jag med färsk marsipan. Perfekt när man vill göra något snabbt.

Den här samt några andra i samma färg gjorde jag för för några veckor sedan för att jag ville öva på att göra täckta cupcakes. Det blev varsin cupcake med mycket chokladsmak till familjen till helgfika.



Cupcaken bestod av:
Erikas vaniljmuffins fyllda med mörk chokladkräm. Spritsad med mörk chokladsmörkräm och täckt med marsipan. Derorationer i marsipan.

17 kommentarer:

  1. Jättesöt!
    perfekt att ha lite på lager i frysen! :)

    SvaraRadera
  2. Superfin, det blir så tjusigt när man täcker med marsipan el sp! Bra att ha saker i frysen så där, då behöver man ju inte äta så många på en gång :)

    SvaraRadera
  3. Så fina. Passar bra nu till våren. Marsipan är alltid gott! :)

    SvaraRadera
  4. Jättesöt, gillar orange det är snyggt :)

    SvaraRadera
  5. Jättefina! Vill också testa att täck dem med marsipan, det blir så fint!

    SvaraRadera
  6. Vilken tjusig cupcake! Härligt med orange på vitt!

    SvaraRadera
  7. Jättefin! Är också sugen att testa täcka cupcakes såhär.

    SvaraRadera
  8. Härlig! Bra att ta vad man har i frysen ibland. :o)

    SvaraRadera
  9. haha Rester is da shit ;) Härligt med oranget!

    SvaraRadera
  10. Frysen är ju helt fantastiskt bra! :-)
    Jättefin cupcake du har gjort. Gillar att den är så bullig :-) Jag gör mest platta när jag täcker. Måste testa denna variant :-)

    SvaraRadera
  11. Annica - annicake: Tack!

    Sara: Tack!

    Karolina P: Tack!

    Pernilla - Bli min jäst: Tack! Ja, det är bra att det går att frysa så att man inte behöver äta upp allt på en gång.

    Tina N: Tack!

    Bland muffins och pelagoner: Tack! jag gillar också orange.

    Linda - Bengtssons Baksida: Tack!

    Ida - Chokladsockerkaka: Tack!

    Tina: Tack!

    Cupcakesfluffan: Tack!

    Linda - Molledotta: Tack!

    Carina - Bakkonst: Ja, det är bra att ha en frys.

    Angelica: Perfekt med rester.

    Sockerrus: Jag tycker det är svårt att göra täckta cupcakes, svårt att få det snyggt.

    SvaraRadera
  12. Nej vad fin! Den påminner mig om några små dockor jag hade som barn som kunde vikas ihop till cupcakes =D Jag älskade dem, och jag älskar dessa!

    SvaraRadera
  13. Alexandra - kärlek på tallrik: Hihi... låter spännande med dockor som man vek ihop som cupcakes, sådanna har jag aldrig hört talas om.

    SvaraRadera