fredag 14 januari 2011

Min första Conversesko

Nu har jag gjort min första Conversesko. Jag använde en mall som jag hämtade här. En bra steg-för-steg-beskrivning hittade jag hos Milli.

Converseskon var rolig att göra och jag kan tänka mig att det går lättare att göra nästa, då slipper jag göra alla misstag som jag gjorde på den här. När jag var färdig med den här skon och plockat ihop alla modelleringssaker och städat undan så upptäckte jag att jag glömt sätta på den lilla flärpen längst bak på skon... men jag tycker att den blev ganska fin ändå.





Converseskon består av:
Hemmagjord sugarpaste

27 kommentarer:

  1. wow så fin den är! kanske ska jag själv försöka mig på en sådan.. fast rosa så klart :)

    SvaraRadera
  2. Så söt, får nog ta och testa att göra en jag med snart, för de är ju så gulliga

    SvaraRadera
  3. Så söt den är! Jag vill också få ett tillfälle att göra en sån :-)

    SvaraRadera
  4. Du får vara stolt över converseskor, så underbara är dem!
    Hm...du har ni fota eller...jag blev lite forvirad just nu förlåt

    SvaraRadera
  5. Hej Erika,
    söt sko - imnponerande!
    Hoppas att du såg min kommentar på förra inlägget - tack och en fråga som vore kul att höra svaret på när du har tid.
    Trevlig helg!
    Eva

    SvaraRadera
  6. Vad fin den var =) Färgen var jättehärlig också :) Vet du namnet på den? Kul att du länka :)

    SvaraRadera
  7. Tjusig! Ser helt perfekt ut. Inte illa för att vara din första! =)

    Sv: jag skär ut SP-cirklar med utstickare om jag har i rätt storlek, men oftast med en kopp eller ett glas beroende på vad som passar till den färdiggräddade muffinsen. Någon gång har jag gjort det någon dag i förväg och låtit cirkeln torka till en platta. Det kräver en muffin som inte är alltför toppig, och annars kan man klart fila ner toppen s a s.
    Annars kan man lasta på lite extra frosting mellan muffin och SP-platta, så jämnar det ju ut. Och annars kanske det inte gör något att toppen med SP är lite rundad (om SPn är mjuk), men då kan du behöva en lite större cirkel när du skär ut. Hoppas att det var det här du syftade på.. =)

    SvaraRadera
  8. Johanna - Bland muffins och pelagoner: Tack så mycket!

    Cupcakesfluffan: Tack!

    Monica: Tack!

    Linda - Bengtssons Baksida: Tack!

    MMCakeDesign: Tack så mycket. Jag har lagt in en profilbild, om det var det du menade? La in en bild på mig igår.

    Eva: Tack! Jag har svarat i det andra inlägget. Trevlig helg!

    Milli: Tack! Jag har köpt färgen från en tårtaffär och den hette bara "blå". Men jag tog lite, lite av den för att få ljusblå.

    SvaraRadera
  9. Cecilia: Tack så mycket! Och tack för ditt svar. :-)

    SvaraRadera
  10. He he jag hade inte märkt att "flärpen" aknades om du inte sagt det. Jag tyckte den såg riktigt bra ut!

    SvaraRadera
  11. Superfin säger jag! Nån gång måste jag också försöka mig på dessa sötnosar till skor.

    SvaraRadera
  12. Wow vad fin den är!! Jag har beställning på en tårta till en babyshower i slutet av månaden och tänkte också just ge mig på min första converse sko. Var det svårt? några saker man ska tänka på eller några bra tips?? ;)
    Ha en jättefin helg och vecka!

    SvaraRadera
  13. Maria: Tack! Vad bra att du inte märkte mitt misstag att inte sätta dit flärpen. :-)

    Linda: Tack så mycket!

    Kaksmulan: Tack! Jag tyckte egentligen inte att det var så svårt, lite pilligt var det förståss. Nästa gång ska jag nog göra sulan lite tjockare, då stödjer den nog upp sidorna på skon lite bättre... jag tyckte nämligen att min sko blev l ite platt fram vid tårna. Titta på Millis beskrivning (länkade i inlägget), den var bra att ha. Precis som Milli använde jag plastfolie för att hålla upp delarna medans de torkade. Ska bli spännande att se dina tårta sen. Lycka till!

    SvaraRadera
  14. Åh vilken liten söt sko! Måste nog också prova att göra en sån nån gång, det är ju så sött med converseskor på tårtor!

    SvaraRadera
  15. Jättefin! Visst var det roligt att göra dessa skor! :) När jag gjorde skorna till min sons doptårta så höll jag också på att glömma den flärpen men kom på det innan jag hunnit plocka undan allt.

    SvaraRadera
  16. Såå häftig!!

    Jag har just nu en tävling på BakeCake där jag efterlyser en tårta! Kika in för att läsa mer. Ha det jätte bra! Kram!

    SvaraRadera
  17. Vad fin den är =) Gör inget alls att flärpen bak inte är med!

    Kul att se en bild på dig nu på bloggen =)

    SvaraRadera
  18. Det var nog det sötaste jag har sett på länge!

    SvaraRadera
  19. Ida - Chokladsockerkaka: Tack! Jag tycker du ska testa, det var roligt att göra den.

    Maria: Tack så mycket! Ja, den där flärpen var svår att komma ihåg, men nästa gång kanske. Din doptårta var otroligt fin, jag har inte vågat mig på någon våningstårta ännu.

    Charlotta: Tack!

    Daniella - BakeCake: Tack! Ska kolla tävlingen. :-)

    Sockerrus: Tack! Ja, äntligen har jag fått upp en bild på mig också. :-)

    Maria: Tack. :-)

    SvaraRadera
  20. Vilken söt! Du är verkligen en naturbegåvning! =)

    SvaraRadera
  21. Himmel och pannkaka vilken fin! :D

    SvaraRadera
  22. Vilken söt liten sko!
    Jag såg för ganska länge sedan att Anna på Sockersött göra en liten converse sko, den såg ut att vara skit - värsa svår att göra. Speciellt banden!
    Du är så himla duktig =)

    SvaraRadera
  23. Malin: Tack så mycket!

    Nellie - Sockertussen: Tack!

    SvaraRadera
  24. Detta måste lätt vara århundradets bästa bakverk ever :)

    SvaraRadera