fredag 3 december 2010

Kakträff

Här kommer bilder från kakträffen. Vi är sju tjejer som träffas och fikar med sju sorters kakor. Alla har med sig en sorts kaka att bjuda på medans värdinnan bjuder på tårta eller mjuk kaka.

Vi fikade och pratade och hade väldigt trevligt. För att inte bli för sockerhöga hade alla en burk med sig där vi stoppade ner de kakor vi inte orkade eller ville äta upp och så tog vi med burken hem. Min son var väldigt nöjd att jag hade kakor med mig hem så att han fick smaka. På frågan vilken kaka han gillade bäst svarade han "Alla" och det kan jag hålla med om. Här nedan kan ni se de kakor det bjöds på.


Kaka nummer 1 - Snöstjärnetårta


Kaka nummer 2 - Chokladhjärtan med Kahluafyllning


Kaka nummer 3 - Twixkakakor
(du kan läsa mer om twixkakorna här)


Kaka nummer 4 - Lemoncurdkakor


Kaka nummer 5 - Äppelkakor


Kaka nummer 6 - Apelsinchokladkakor


Kaka nummer 7 - Chokladdoppade hasselnötskakor

27 kommentarer:

  1. Gillar verkligen ideen med kakträff. Är det med vänninor du känner eller är det med bloggvänner? Låter jättekul och så många fina kakor de bjöds på, blir ju alldeles sugen :)

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken kul idé!
    Otroligt vad goda alla kakorna ser ut. Jag får nog dra ihop mina vänner och göra nåt sånthär! :)

    SvaraRadera
  3. Vilken rolig idé med kakträffar, kanske man skulle testa :)

    SvaraRadera
  4. Den kakträffen skulle jag gärna varit med på ;)
    Förstpr att det är rena drömmen för sonen som får smaka på alla restkakor. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Vilken kul ide'
    det verkar så roligt när man kan träffa med varandra tycker jag och jag vill gärna vara med också på kakträffar om det möjligt hehe.

    SvaraRadera
  6. Milli: Jag känner tre av de övriga tjejerna, och de fick bjuda med sig några av sina bekanta. Så några är obekanta, men det är riktigt kul att lära känna nya människor. :-)

    Lisa: Ja, allt var otroligt gott. :-)

    Sofie: Gör det, det är jättekul. Och eftersom vi bara träffas två gånger per år så blir det inte så jobbigt att komma på olika kakor att baka.

    Lida - Bengtssons Baksida: Ja, jag gillar idén, testa gärna.

    Kaksmulan: Ja, Algot var väldigt glad att det fanns kakbitar kvar. Dessutom är det kul att ta hem kakor och höra vad övriga familjemedlemmar tycker om dem, då vet man om man ska försöka sig på att baka dem själv.

    Sana: Fika med kakor är så mysigt. Roligt att fika gott och att träffa andra. :-)

    SvaraRadera
  7. Vilken kul ide med kakträff. Förstår att din son var nöjd med att få smakprov av alla godsaker :)

    SvaraRadera
  8. Åh så roligt! Det där fikabordet går inte av för hackor! ;) Ha en jätte skön helg! Kram.

    SvaraRadera
  9. Vad kul med en kakträff, de hade jag med velat ha, känner tyvärr inte någon som är lika baktokig som i närheten av mig

    SvaraRadera
  10. Vilken trevlig idé med kakträff!

    Du frågade om Tupperwareunderlägget - jag brukar ställa min tunga mortel i ena hörnet, det brukar hjälpa. Ibland ställer jag något annat i det andra också, t ex en flaska med olivolja.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Vilken kakbuffé! Va kul att ha så många bakintresserade vänner!

    SvaraRadera
  12. Lyllos dig som får gå på kakträffar, hade jag oxå velat göra! vet bara inte vilka kompisar jag skulle kunna samla, får fundera på det :)

    SvaraRadera
  13. Fin tårta. =)
    Vilken bra idé med kakträff. Låter väldigt kul. =)

    SvaraRadera
  14. Idén är verkligen skoj! Allting ser dessutom jättegott ut. :-)

    SvaraRadera
  15. Wow, vilken kul idé! Och vad gott! :-)

    SvaraRadera
  16. Therése: Ja, han var mycket nöjd. :-)

    Daniella - BakeCake: Det var mycket mumsiga kakor som det böds på. Trevlig helg!

    Cupcakesfluffan: Bjud in någon, som kanske känner någon annan. Jag kände inte alla när jag drog igång den här kakträffen.

    Erka Perka: Smart att ställa något tungt på. Jag brukar ibland lägga en våg disktrasa under, men det funkar inte om underlaget måste vara helt slätt.

    Helena: Ja, vi har trevligt på våra träffar. :-)

    Pernilla: Man behöver ju inte vara så många, kanske några kompisar kan. :-)

    Johanna: Ja, tårtan är jättefin och den var väldigt god också. Det var värdinnan som bjöd på den.

    Tove: Ja, det var mycket gott.

    Tina: Ja, jag gillade idén. Kul att få lite tips på olika kakor.

    SvaraRadera
  17. Smart idé, både träffen och kakburken med kakorna som får följa med hem.

    Ha en fortsatt go helg.

    SvaraRadera
  18. Vilken härlig idé!
    Du har väl inte missat Bagerskans julkalender - fylld med härliga tävlingar, kram Karin

    SvaraRadera
  19. Helt livsfarligt att gå på kakträff... Börjar jag äta småkakor kan jag inte sluta:-) Roligt att ni är så många med samma intresse.

    SvaraRadera
  20. Mårtenssons kök: Ja, kakburken behövs för man blir bra sockerhög om man smäller i sig allt på en gång. :-)

    Karin: Ja, idén är kul. Nej, jag har inte missat din julkalender. :-)

    Remsan: Jag håller med, det är svårt att sluta när man börjat äta.

    SvaraRadera
  21. Gud vilken bra idé!!! Jag har länge haft tanken på att anordna någon typ av fika, med jämna mellanrum, både för att det är himla trevligt, men också för att bli av med allting jag bakar.... i nuläget får jag hela tiden begränsa mig i köket, för det äts inte upp i den takt jag vill skapa, haha. Dock har jag inte möjlighet till det i min nuvarande bostad, men då är ju denna idé ett alternativ! :) super.

    SvaraRadera
  22. Filippa H: Ja, man hinner ju inte alltid äta upp allt man bakar. :-) Tycker du ska försöka få igång en kakträff.

    SvaraRadera
  23. Åhh så mycket gott. Måste prova alla dessa. Mums.

    SvaraRadera
  24. Å vilken härlig träff och så mycket gott ni alla hade bakat!!

    SvaraRadera
  25. Matilda Bakar | Fotograferar: Ja, det är roligt att träffas och utbyta recept och prata.

    SvaraRadera