onsdag 22 december 2010

Ätbar julgåva

Igår jobbade jag sista dagen innan jul och jag hade med mig en liten julgåva till min rumskamrat och kollega Maj-Lis. När man delar rum så är det lätt att man pratar mycket med varandra och mellan jobbpratet så pratas det ofta mat och bakning i vårt rum. Eftersom Maj-Lis hör talas om alla kakor jag bakar så ville jag att hon skulle få smaka några av dem också, inte bara se bilder och höra mig berätta om dem. Det blev en cellofanpåse fylld med en blandning olika julkakor som hon kan njuta av till julfikat.





Påsen innehåller:
Dubbla chokladstjärnor med romfyllning
Dekorerade kakor i orange och brunt
Mandelkakor med amaretto
Snöflingekakor
Pistagefudge
Twixkakor

9 kommentarer:

  1. Så trevligt det är med ätbara gåvor. Har också laddat årets julklappar med massa gottis :)

    SvaraRadera
  2. Vad snyygt det blev. Så fint förpackat. Hoppas att hon blev jätte glad för den underbara gåvan.

    SvaraRadera
  3. Det är alltid kul att ge bort något man själv gjort, och det brukar uppskattas med! Det blev en jättefin liten presentförpackning!

    SvaraRadera
  4. Oh, varför delar inte Du och Jag rum.... ;)

    Superfin julklapp. Blev hon inte glad?

    SvaraRadera
  5. Trevligt och jag tror det också blev uppskattat!
    God Jul!

    SvaraRadera
  6. Du skulle gärna få dela rum med mig på jobbet ;-) God jul!

    SvaraRadera
  7. Johanna - Bland muffins och pelagonier: De är roliga att göra och de brukar vara väldigt uppskattade så det är en perfekt gåva. :-)

    Marina: Tack! Ja, hon blev mycket glad.

    Linda - Bengtssons Baksida: Ja, visst är det kul att kunna ge bort lite hemgjort. :-)

    Tina N: Vi har "lite" plats kvar i rummet, du får väl flytta in. :-)
    Hon blev jätteglad.

    BeBest: Det blev uppskattat. God fortsättning!

    who?: Hihi... God fortsättning på julen!

    SvaraRadera