söndag 29 maj 2011

En hälsning till alla mammor på mors dag

Idag är det mors dag och här hemma är flaggan hissad och vajjar fint i vinden mot den blå himmelen. Jag uppvaktades imorse med paket på sängen innehållandes två fina kokböcker, "Sveriges mästerkock" och "Morberg grillar". Jag är ingen expert på matlagning men jag älskar att bläddra i kokböcker.

Självklart kommer vi att fira mors dag med något hembakat. Dagen till ära blir det sommarbakelser. Bilder och recept på bakelserna får ni se senare.

Jag vill önska alla mammor en trevlig dag och jag vill skicka en speciell hälsning till min egen mamma!

5 kommentarer:

  1. Tack :) Hoppas att du fick en fantastisk morsdag!

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma! Hoppas att du fick en härlig dag :-)

    SvaraRadera
  3. Tack detsamma! Vilket härligt uppvaknande du fick, hoppas resten av dagen var lika bra!

    SvaraRadera
  4. Grattis till dig som fick paket, jag fick inte ens ett grattis.. mina barn är för små och min man hade glömt bort! ha ha men jag hade en bra mors dag ändå :) Ser fram emot bakelserna!

    SvaraRadera
  5. Therése: Det fick jag. :-)

    Lisa - Sockerrus: Det fick jag. :-)

    Linda - Bengtssons Baksida: Resten av dagen var också jättebra. :-)

    Pernilla - Bli min jäst: Jag hade inte räknat med något paket så jag blev jätteglad. :-)

    SvaraRadera