onsdag 15 september 2010

Avtackningsfika - Blåbärscupcake med yoghurtfrosting

Sara har jobbat på mitt jobb under sommaren och hjälpt till med saker vi inte hunnit med. För att visa vår uppskattning hade vi avtackningsfika när Sara skulle sluta. Jag erbjöd mig att baka och det resulterade i dessa cupcakes.

Blåbärsmuffinsen tillsammans med yoghurtfrostingen var jättegott ihop och kan verkligen rekommenderas. Jag lyckades inte få frostingen så hård att den gick att spritsa, men det blev väl riktigt fint ändå?

Det var Sara som gav mig idén till att testa Citronbrödet som jag bakade under sommaren.



Dessa cupcakes bestod av:
Blåbärsmuffins med yoghurtfrosting. Dekorationer gjorda i sugarpaste och marsipan.

21 kommentarer:

  1. Va söta de blev. Ibland kan det vara gott med lite mindre frosting också.

    SvaraRadera
  2. Det blev säkert jättegott. Frosting är ju väldigt sött, så yoghurt lät mycket friskare! :)

    SvaraRadera
  3. Jag tror nog att det blev mkt bättre med denna rinnande frosting i dessa formar. Tycker om att den är lite rinnig och att man ser muffinsen under. Ser väldigt god ut och blev mycket snygg i sin helhet =)

    SvaraRadera
  4. Väldigt söt cupcake! Yoghurtfrosting är ju så himla gott!

    SvaraRadera
  5. Jo, cupcaken blev jättefin ändå! Nästan finare, den ser ännu godare ut så här. :-)

    SvaraRadera
  6. Vilka gulliga cupcakes.

    SvaraRadera
  7. Vilken ljuvlig cupcake & Så gott de ser ut!alltid vackert din blommor. Jag har också den där silikon men aldrig lyckass ;( hahah.

    SvaraRadera
  8. de blev jättefina med den frostingen på! Låter väldigt gott med!

    SvaraRadera
  9. Va kul att du vill vara med :) Lycka till !

    SvaraRadera
  10. Så friskt och gott det låter! Jättefint att göra lite annorlunda ;-)

    SvaraRadera
  11. Sanne - Mina baktankar: Jo, oftast blir det lite för mycket frosting när man spritsar. Jag hade faktiskt med mig en skål med extra frosting och det gick åt en hel del, det var många som fyllde på sin lilla form. :-)

    Tina N: Ja, det blev väldigt gott med yoghurt i.

    Sockerrus: Tack! Det passade ju väldigt bra att jag valt just de formarna eftersom frostingen bara hade runnit av en vanlig form.

    Ida - Chokladsockerkaka: Tack! Ja, visst är den god.

    Tove: Tack så mycket! Jag hade ju sett dina fina cupcakes så först blev jag lite ledsen att jag misslyckats, men jag tycker resultatet blev riktigt bra. :-)

    matpolisen: Tack!

    Sana: Tack!

    Annicaka - annicake: Tack!

    Fröken M: Ja, det skulle passa mig perfekt. :-)

    SvaraRadera
  12. Bakverk och Fikastunder: Ja, det blev riktigt gott. Och även om det inte blev som jag först tänkte så blev det väldigt bra tycker jag. :-)

    SvaraRadera
  13. Jättefina cupcakes, yoghurtfrosting låter gott, det måste jag testa

    SvaraRadera
  14. känner mig som en papegoja, men du är ju så himla duktig! vad fina de ser ut!

    SvaraRadera
  15. Jag som fick äran att äta dessa kan intyga att de var supergoda. Att kunna fylla på med mer frosting när den började ta slut gjorde inte saken sämre...../Sara

    SvaraRadera
  16. Charlotta: Du får gärna upprepa dig, det gör mig väldigt glad. :-) Jag tycker alltid att saker kan ha blivit bättre, så det är kul att höra att andra gillar det jag gör.

    Helena: Ja, jag tyckte jag kunde bidra med något eftersom jag tycker så mycket om att baka. :-)

    Hanna - Bakfnatt: Tack, de blev jättegoda!

    Sara: Tur jag hade extra frosting med. :-) Den var väldigt god att fylla på med. Tack för hjälpen och lycka till med pluggandet!

    SvaraRadera
  17. Jag vill också ha en blåbärscupcake!!!!

    SvaraRadera
  18. Tina: Jag får skicka en på posten! :-)

    SvaraRadera