söndag 1 augusti 2010

Bakglädje i juli

Nu har bloggen funnits i nästan två månader och jag tänkte införa en återblick efter varje månad. Där tänker jag presentera det jag själv tycker har varit bäst på bloggen under månaden som gått.

Juli har varit en underbar månad i år. Solen har verkligen visat sig från sin bästa sida och det har kanske inte riktigt varit läge att stå i köket varje dag, men jag har ändå lyckats baka både det ena och det andra. Jag hoppas att ni som läst min blogg har fått lite inspiration av att titta på mina bilder och läsa mina recept. Här kommer det jag tycker har varit bäst på bloggen under juli månad.


KORGTÅRTA
Korgtårtan gjordes till en kakträff med sju tjejer och sju sorters kakor. Tårtan var riktigt rolig att göra och jag tycker att jag lyckades riktigt bra med den. Du kan läsa mer om tårtan här.



CHOKLADCUPCAKES MED TVÅFÄRGAD FROSTING
De här cupcakesen var första testet att spritsa med tvåfärgad frosting. Jag tycker att de blev riktigt fina, dessutom var de väldigt goda. Du kan läsa mer om cupcakesen här.



FYLLDA GIFFLAR
De här fyllda gifflarna är perfekta att ha i matsäcksväskan. Passar utmärkt nu på sommaren, men funkar lika bra på vintern i skidspåret. Du kan läsa mer om gifflarna här.



MAMMAS SOCKERKAKA
Den godaste sockerkakan jag vet. Jag är uppvuxen med den här kakan och receptet kommer från min mamma. Du kan läsa mer om sockerkakan här.



HUR MAN ENKELT SPRITSAR MED TVÅFÄRGAD FROSTING
En enkel beskrivning på hur man förhöjer intrycket på sin cupcake. Du kan läsa instruktionen här.



8 kommentarer:

  1. Det har varit en väldigt mumsig månad :D

    SvaraRadera
  2. SV: Nej , det kan man ju inte :D

    SvaraRadera
  3. Vilken bra idé =)

    SvaraRadera
  4. Åh, vart har du köpt kartongerna till cupcakens? Jättefina!

    SvaraRadera
  5. De fyllda gifflarna ska jag göra och ha med mig vid ett kommande fisketillfälle i november. Jag kommer att välja en annan fyllning bestående av bacon, kantareller och lök. De kommer vara precis vad jag då behöver ha i båten.
    Sockerkakan ska jag också pröva med rabarber enligt ditt recept!
    :O)

    SvaraRadera
  6. Allt ser jättegott ut. Vilken bra idé att göra en sammanfattning av det du tycker varit bäst. Inte dum idé :)

    SvaraRadera
  7. Nu är receptet du efterfrågade utlagt =)
    http://sockerrus.wordpress.com/2010/08/02/recept-vanilj-och-marshmallowfrosting/

    /Lisa - Sockerrus

    SvaraRadera
  8. Sabina: En hel del gosaker har det blivit. Inte helt nyttigt kanske, men det har ju varit semester. :-)

    Sockerrus: Kul att du gillar idén. Tänkte att alla som inte följer bloggen hela tiden kan få en lite överblick av vad som hänt.
    Jag ska kolla in receptet på frostingen. :-)

    Elena: Formarna är köpta på Åhléns. Den här gången bakade jag i vanliga muffinsformar och tog bort bakformen och tryckte ner muffinsen i de fina formarna precis innan dekorationen kom på.

    BeBest: Åh, vad kul att du ska testa gifflarna. Berätta vad du tycker efteråt. :-)

    Yasemin: Kul att du gillar idén. :-)

    SvaraRadera