onsdag 18 april 2012

Mina tårtor


För ungefär två år sedan gjorde jag min allra första dekorerade tårta och efter det fick jag mersmak och det har bakats en hel del i köket här hemma sedan dess. Bloggen startade jag inte långt därefter och jag kunde aldrig drömma om att så många skulle hitta hit. Tack så mycket för ditt besök här!

Just nu har jag en paus i bakandet och vi får se om jag kommer tillbaka. Eftersom bloggen startade för att jag skulle kunna visa mina tårtor för nära och kära så känns det bra att avsluta med ett inlägg där jag samlat alla mina tårtor och caketoppers. Min favorit är självklart legotårtan som jag gjorde till min son Algots 5-årskalas, det ligger mycket arbete och kärlek bakom den. Vilken är din favorit?

Klicka på länkarna under bilderna för att komma till inlägget för mer information om tårtorna.








































54 kommentarer:

  1. Du är verkligen duktig, alla är så superfina med härliga detaljer. Hoppas vi ses igen :) Kram

    SvaraRadera
  2. Du er så utrolig flink!

    M:)

    SvaraRadera
  3. Legotårtan är så otroligt fin så den är nog min favorit också. Angry Birds-tårtan kommer på god andra plats. Jag tycker om din blogg och ditt sätt att skriva så jag hoppas också vi ses igen. Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  4. Du har gjort så många fina tårtor och jag har följt dig ett bra tag också. Önskar dig lycka till och skriver som Katarina och Tove, hoppas vi ses igen!

    SvaraRadera
  5. Du har verkligen gjort en massa fantastiskt fina tårtor!! Hoppas verkligen att du kommer tillbaka för vi kommer att sakna dig och dina bakverk. Ha det bra och sköt om dig, kram.

    SvaraRadera
  6. Det är ju nästan omöjligt att välja en favorit av alla superfina tårtor du har gjort men jag tror att legotårtan även är min favorit. Men så gillar jag också brandbilstårtan, vintertårtan, riddarborgstårtan. Och alla andra. ;-)

    Hoppas verkligen du kommer tillbaka, jag tycker jättemycket om din blogg och du är såå duktig! Ha det toppenbra så länge! :-) Kram Carro

    SvaraRadera
  7. WOW, så imponerande, vilken samling! Tack för att man fått följa dig, hoppas du lämnar kvar bloggen! Jag gillar speciellt alla tårtor som inte är runda, brandbilen, skon osv!
    Tack igen!

    SvaraRadera
  8. Wow så imponerad LEGO TÅRTAN var bland det finaste jag sett WWWWWOOOOOOOOOOOOWWWWWWWWWWWWWWWW läckert! kram en mycket imponerad Sofia i Hjo

    SvaraRadera
  9. välkommen tillbaka till bloggvärlden : ) snart hoppas jag : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  10. Men guuuuuuuud vilka tårtor! Jag kan inte välja bara en enda favorit, dom är helt underbara på sitt egna vis varenda en -vad bra du är =) Riktig inspirationskälla =)=)=)

    //Lotte

    SvaraRadera
  11. Jag gillar tårtan med sjöormen bäst. Den är bara så söt! :)
    Lycka till med vad du nu ska göra istället för att sitta här... ;)

    SvaraRadera
  12. Men guuuud så fiiina tårtor. Att välja en är helt omöjligt! Tack för underbar inspiration :)

    Kram

    SvaraRadera
  13. Kul att se tillbaka på tårtorna - kommer ihåg nästan alla :-)

    SvaraRadera
  14. Jag tror jag gillar brandbilen eller hästtårtan allra mest! Hoppas du snart tar upp ditt bakande igen. Blir alltid så sugen på allt du bakar när jag kikar in på din sida.

    SvaraRadera
  15. Jättefin blogg. Du är så himla duktig och snäll som delar med dig av alla goda recept :)

    SvaraRadera
  16. Du har så mange flotte kaker og bra oppskrifter :-) Jeg hadde prøvd en del oppskrifter på sukkerpasta og aldri fått det til.... men med oppskriften din blir den perfekt hver gang :-) så tusen takk for det! Hvis jeg skal velge en favoritt av dine flotte kaker så må det bli den lyseblå vinterkaken med snømannen på. Nydelig farger og flott modelering, du er virkelig dyktig og en stor inspiriasjon :-) Lykke til videre! mvh. Gro

    SvaraRadera
  17. Så fina tårtor och väldigt inspirerande! :D

    SvaraRadera
  18. La dig i min blogglista om det går bra :D

    SvaraRadera
  19. Jag hoppas också att det här inte är det sista inlägget från dig, du skapar så himla mycket fint!
    Min favorit är Legotårtorna, brandbilstårtan och borgtårtan :)
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  20. Mina favoriter är legotårtan, brandbilstårtan och korgen med blommor! Kom tillbaka snart och inspirera oss mer! Kram från Susanne

    SvaraRadera
  21. Hej!

    Jag har precis startat "My Sweet Party" och skulle gärna vilja att du delatar med ett bidrag. Månadens tema är choklad. Kika in på min blogg för mer detaljer

    http://meandmysweets.blogspot.co.uk/2012/05/my-sweet-party-chocolate-cake-love.html

    Johanna

    SvaraRadera
  22. Vilka fantastiska tårtor. Går bara inte att välja en favorit. De är underbara allihopa.

    /Cecilia

    SvaraRadera
  23. OJ! vad många fina tårtor du har gjort!

    SvaraRadera
  24. I morgon dras vinnaren av Lykka-tävlingen och inte många är med och tävlar. Det enda du behöver gör är att blogga om din favoritprodukt bland alla smarta köksredskap dom har, och sedan lämna en liten kort motivering till varför just DU ska vinna. Med så få deltagare är det stor chans att du blir den lyckliga vinnaren av 400 kronor presentkort hos www.lykka.se :) Kika in och delta: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2012/may/tavling-vinn-presentkort-hos-lykkase.html

    SvaraRadera
  25. Min favorit måste bli slutpendlat-tårtan, eftersom bilen är fantastiskt lik min egen pärla! ;-)

    SvaraRadera
  26. Jättefina skapelser allihop! Brandbilen är min favorit:)

    SvaraRadera
  27. Det var inte lite tårtor! Helt fantastiska.

    http://bakasockerfritt.blogg.se/

    SvaraRadera
  28. Helt otroligt vilka fina tårtor du gör, du har verkligen talang!

    SvaraRadera
  29. Dina tårtor är så fina, men en utav mina absoluta favoriter är nog Alpintårtan =) Jag tycker väldigt mycket om din blogg och hoppas såklart att du kommer tillbaka Erika! Ha det så fint, kram!

    SvaraRadera
  30. Grymt fina tårtor! Man blir verkligen imponerad! :-)

    SvaraRadera
  31. Alla tårtor är verkligen superfina! Du är så duktig!

    SvaraRadera
  32. Vilken fin blogg!
    Kika gärna in på min, kanske finner du ny inspiration där på samma sätt som jag inspireras av din! =)
    http://pepparpeppar.wordpress.com/
    //Susanna

    SvaraRadera
  33. All your cakes look absolutely delicious and beautiful. You are truley talented. I saw some of your recipes, they look so tasty and will def give it a go. Keep up the good work :)

    SvaraRadera
  34. Jag är jätteimponerad av de otroligt vackra tårtorna. Vilken talang!

    SvaraRadera
  35. Otroligt välgjorda och inspirerande tårtor!

    Jag har nyligen startat ett forum för oss som älskar att baka. Gå gärna in där och ställ frågor, besvara frågor och gör reklam för din blogg!

    http://sockersott.egetforum.se

    SvaraRadera
  36. Vilken talang för tårtor!
    Kika gärna in på vår nystartade blogg för nybörjare!
    http://chocolatebox.blogg.se

    SvaraRadera
  37. Men vilken underbar blogg!
    Fick mycket användbara tips och inspiration inför vår 15:åriga bröllopsdag i höst, då tårtor ska bakas.
    Ha en bra dag/ mvh junhe

    SvaraRadera
  38. Blir så grymt inspirerad av din blogg för min bakning!

    Vad tycker du är roligast att baka?

    SvaraRadera
  39. Oj! Gud va snygga tårtor! Duktig du är :)

    SvaraRadera
  40. Men oj vad galet duktig du är. Vilka fina tårtor!!!

    SvaraRadera
  41. Tårtorna är sagolikt vackra! Man kan inte se sig mätt på dem!

    SvaraRadera
  42. Wow! Vilka roliga tårtor!! :)

    Här har du inredningsvis recept för äppelpaj och kanelglass - hoppas det smakar :)

    Äppelpaj och kanelglass

    Jon, at inredningsvis.se

    SvaraRadera
  43. Excellent post.I want to thank you for this informative read, I really appreciate sharing this great post. Keep up your work.

    SvaraRadera
  44. WOW! vilka fantastiska tårtor! Du är jätteduktig!

    SvaraRadera
  45. Sjukt snygga tårtor :) Ha en bra dag och kika gärna in på http://coffeeandcupcake.blogg.se :)

    SvaraRadera
  46. Härlig blogg du har! Häftiga tårtor!

    SvaraRadera
  47. Riktigt fina tårtor som man får mycket inspiration från

    SvaraRadera
  48. Fantastiska tårtor!! Jag är imponerad!

    Kan du göra en fladdermustårta tror du?
    ( jag skriver om fladdermöss på min blogg, omnibat.se)

    SvaraRadera
  49. no one notices your sadness until it turns into anger, and then you are the bad person Fafaslot | Joker Gaming | Joker Gaming | Slot Joker Gaming | Joker Slot | Joker Slot | Slot Joker

    SvaraRadera
  50. Maybe currently being tested financially, calm and happiness
    Joker Slot | IDNPlay | Sv388 | Joker Slot | Daftar Joker123

    SvaraRadera